Ilmeestä yritys muistetaan

Uusi yritysilme -palvelu tarjoaa aloitteleville ja jo toimiville yrityksille graafista suunnittelua ja toteutusta – ja tämän lisäksi myös apua sisällön suunnittelussa.

 
 

Avuksi yritykselle

Uusi yritysilme -palvelu on tarkoitettu etenkin aloitteleville mutta myös jo toimiville yrityksille. Uusi yritysilme -palvelu tarjoaa laadukasta, ammattitaitoista ja asiakkaan tarpeisiin perustuvaa graafista suunnittelua ja toteutusta sekä viestinnän sisällön tuottamisesta.

Toimeksiantoon sisältyy alkusuunnittelupalaveri, jossa käydään yhdessä läpi asiakkaan tarpeet ja toiveet. Sen pohjalta ryhdytään viemään työtä eteenpäin. Toimeksianto sisältää kaksi palautekierrosta. Näin asiakas voi olla varma, että lopputulos vastaa hänen tilaustaan.

Esimerkiksi: Kaisu perustaa lahjatavara- ja kukkakaupan ja haluaa yritykselle edustavan ja yhtenäisen ilmeen. Kaisu tarvitsee logon, käyntikortit, kotisivut ja mainoksen. Graafisen suunnittelijan kanssa käydään läpi työn sisältö. Sen pohjalta laaditaan kustannusarvio ja sovitaan toimeksianto.

Aloituspalaverin jälkeen Kaisu saa luonnokset logosta, käyntikortista, kotisivuista ja mainoksesta. Hän pitää yleisilmeestä mutta toivoo logon väriin hiukan muutoksia, ja myös tekstiin tarvitaan joitakin korjauksia. Suunnittelija tekee korjaukset ja toimittaa uudet luonnokset. Kaisun mielestä sävy on nyt oikea ja tekstikin on kunnossa. Kaisu on tyytyväinen luonnoksiin ja antaa hyväksynnän. Tämän jälkeen suunnittelija viimeistelee sovitut tuotteet ja valvoo, että kaikki hoituu asianmukaisesti ja ajallaan valmiiksi asiakkaalle. Myöhemmin asiakas voi tilata tarvitsemansa yksilölliset lisäpalvelut.

Kotisivulla Kaisu haluaa kertoa, että hänen myymiensä kukkien kasvatus ja kuljetus on ekologisesti korkeatasoista. Samoin kaikki kynttilät on tilattu kotimaiselta pienyrittäjältä, joka työllistää kaksi muuta naista. Olisi myös kiva kertoa enemmän kukkien lähettämistä viesteistä ja niiden vaikutuksesta mielialaan. Kaisu on taitava kukkien kanssa, mutta ei mikään kirjoittaja. Uusi yritysilme tarjoaa apua myös sisällön tuottamisessa ja muotoilemisessa.

Esimerkki lisäpalveluista: Kaisu aikoo teettää myymälään ikkunateipit. Myöhemmin hän laajentaa kotisivuja sekä monipuolistaa markkinointia ilmoituksella paikallislehdessä ja bannerilla netissä.

Monikanavamarkkinointikin on käynyt mielessä. Myymälässä tullaan jatkamaan yritysilmeen toteuttamista kalusteissa ja uusitaan kukkakimppujen ja lahjojen käärepaperit sekä onnittelukortit. Tulevaisuudessa hankitaan uudet työasut ja yrityksen autoon mainosteipit. Näin kaupungilla kiitävä Kaisun kukkakaupan auto mainostaa sekin yritystä liikenteessä. Lopulta kaikki, mikä yrityksestä näkyy ulospäin, muodostaa yhtenäisen ja erottuvan kokonaisuuden – uuden, tunnistettavan yritysilmeen.